Showing posts with label Make Up and Cosmetics. Show all posts
Showing posts with label Make Up and Cosmetics. Show all posts

Wednesday, December 8, 2010

J-Card Day At JuscoTebrau City Is Today!

Uiks! Uols semua dah ready belum nak menyerbu J-Card Day kat Tebrau City hari nie? Seperti biasa iols akan jadik pelanggan setia. Heheks!


Sebenarnya iols addinch tau pon nak beli apa lagi. Iols cuma aim satu denim shorts kat Seed & Coach for Estee Lauder Holiday Set 2010. Kalau ada rezeki lebih iols akan turut menyambar loafer from Bonia.


Oh... Kalau sesiapa yang bermurah hati bolehlah belikan iols Coach for Estee Lauder Holiday Set 2010 ek? Iols teringin nak kumpul ketiga-tiga Coach pouches. So far yang iols dah confirm nak beli ialah set warna merah. So kalau uols bermurah hati bolehlah belikan set gold & kelabu ek? * Wink Wink *


Jumpa uols di sana!!! Gift vouchers... here i come!!!





Occaylah. Iols berangkat setia dulu. Chow Arrivederci~


Thursday, August 19, 2010

Journey to M.A.C

Uiks! Masa kat Jusco Tebrau City tadi kaki iols tergatal pulak melangkah masuk ke dalam M.A.C. Tak tau penyakit apa melanda sekarang nie pantang lalu depan kedai mekap confirm nak masuk. Kalau masuk sekadar window shopping addinch apalah jugak kann? Tapi most of the time iols mesti iols gagal untuk keluar dengan tangan kosong.


Contohnya masa masuk kat STAGE Singapore tempoh hari. Addinch cukup sekali, tiga minggu berturut-turut occay iols masuk Singapore semata-mata nak masuk STAGE. Occay...Part ittew iols tipu sebab utama masuk Singapore mestilah bukan sebab nak masuk STAGE kann sebab ittew adolah sebab sampingan sajork. LOL.


Tapi STAGE nie pon agak melampau jugak sebab promo dia sentiasa berjalan. Addinch pernah kekeringan promo. Ado sajork diskaun yang melampau. Kalau kat Malaysia orang nak masuk STAGE fikir 2-3 kali tapi kat Singapore macam hina gittew. Sekali offer harus uols addinch pandang Maybelline lagi sebab STAGE super mur-mur occay! Bayangkan kalau harga items dia between $8-$10 each. Harus SA kat STAGE pon dah kenal muka iols occay! Selayaknya kalau iols borong satu kedai kann? Nak pulak kalau SA ittew pandai mengampu or memang pandai dalam bab cikkap alamatnya kering-kontanglah poket iols.


Oh... FYI Iols mempunyai satu penyakit dimana iols pantang tengok duit lebih dalam akaun bank. Boleh gittew? Orang lain pantang duit dalam akaun kering tapi iols pantang kalau duit masih menggunung. Biasanya waktu-waktu dah dekat hujung bulan camnie iols mesti agak risau kalau duit masih banyak balance dalam akaun. Bukanlah nak cakap yang iols nie banyak duit sebab biasanya setakat cukup makan sajork. Tapi iols percaya kalau rezeki ittew diberkati confirm uols addinch akan mati kelaparan mahupon jadi papa kedana. Ittew apa yang Daddykins ajarlah kann? So make sure rezeki yang uols dapat ittew diberkati. Iols nie kalau tengok ada balance dalam akaun bank mulalah iols addinch senang duduk. Terus kaki gatal masuk sana-sini tengok apa yang patut.


Contohnya masa iols masuk M.A.C tadi. Niat asal adolah untuk meninjau sebarang koleksi baru. Kalau nak beli mungkin tak sebab M.A.C iols pon still ado yang masih dalam packaging lagi. Iols pon bukanlah jenis cikkap 24 jam. Even hari biasa pon iols biar muka iols bare. Gila apa nak masuk opis pon nak cikkap segala? Harus semua orang lari tengok iols occay! Lagipon setakat dalam opis kott bukannya jumpa sesiapa pon.


Eh? Dah jam 5:00am lah uols. Iols nak sahur dululah. Nanti lepas sahur iols sambung lagi ek? Ittew pon kalau iols addinch terbongkang.



Occaylah. Iols berangkat setia dulu. Chow Arrivederci~


Sunday, May 24, 2009

Harajuku Lovers

Teddytalez...Trademark kaki kepak uols telah dicuri!



Uiks! Hari nie iols nak buat entry pasal perfume. Ala-ala reviewlah. Walaupon perfume nie dah lama keluar tapi apa iols peduli kann? Ado iols kisah? Cak cak cak cak cak cak cak! Nan ado! Janji iols suka so iols buatlah entry. Hiks!






Actually iols memang berhasrat nak buat entry pasal perfume nie since first time iols dapat sample dia kat dalam Teen Vogue last year. Tapi iols addinch buat entry sebab cuma ada 2 sample sedangkan the whole collection ada 5. So iols pon dengan penuh sabarnya menunggu untuk perfume nie launch kat Malaysia.



So fortunately perfume nie telah pon memasuki pasaran Malaysia since Januari tahun nie. Haa! Merasalah dah masuk setengah tahun baru nak buat review kann? Harus orang semua addich hairan? Tapi ado iols kisah? Cak cak cak cak cak cak cak! Nan ado!



So dengan penuh sukacitanya iols perkenalkan uols kepada...





Harajuku Lovers ♥♥

Fatal Attraction to Cuteness




harajuku lovers small[: Pictures, Images and Photos

Love.Angel.Music.Baby.G



Gwen Steffani sememangnya seorang wanita yang penuh dengan style. Dari zaman dia bersama dengan No Doubt hinggalah dia melancarkan carreer solonya iols tetap kagum dengan stylenya yang tersendiri ittew. So it makes sense that she has her own line. In fact dia antara selebriti dengan line yang paling top dan menonjol.



Uols ingat lagi tak dengan album solo Gwen yang pertama yang bertajuk LOVE ANGEL MUSIC BABY? Dalam album tersebut Gwen telah memperkenalkan identiti barunya sebagai gadis kawaii yang addinch kenal erti gentar dalam bereksperimen dengan fesyen. Dalam album tersebut jugalah Gwen memperkenalkan segerombolan askarnya yang diberi nama Love, Angel, Music dan Baby atau singkatannya L.A.M.B.





Maka selepas ittew seluruh dunia dah pon terjangkit dengan demam kawaii ala-ala jepun. Malah usaha Gwen untuk mencipta imej kawaii Jepun addinch sekadar berakhir di situ. Gwen mengembangkan lagi pengaruhnya dengan memperkenalkan perfume terbaru yang diberi nama Love, Angel, Music, Baby dan juga G.




Harajuku Lovers Pictures, Images and Photos

See? Iols told uols already Teddytalez. Kaki dia sama macam uols. Oops! Matilamak termelatah!



Jom kita berkenalan dengan Harajuku Lovers...♥♥




Love: Cute... utter romance...


This is soo the "datey" scent. Iols maksudkan kalau uols ada date dengan shuben uols perfume nie memang tersangatlah sesuainya. Dengan bau bunga-bungaan yang begitu girly dan menggoda. Brings a girly atmosphere to you that can lure. Confirm shuben uols mesti lemah iman bila bau nie. Tapi awas sebab bau nie tersangatlah woman so sesiapa yang betul-betul woman sajork yang sesuai pakai Love. Except untuk Genie In The Bottle. Confirm kalau dia pakai lepas nie naik pangkat terus! Heheks! Iols don't really Love it!! It has that flowery touch to it that makes your mind linger...









LiL Angel:
This one is very captivating! Menambat hati, kesuma dan jantung iols dengan harumannya yang sungguh manis. Very sweet candy smell... That one is for sure... Iols figured there is a pinch of pineapple scent in it also. But reminds of candy a little more... This scent to me brings somewhat girl power!! Ataupon kalau uols nak feeling-feeling kawaii and act cute. Kalau untuk kegunaan seharian sememangnya sesuai especially kalau uols nie jenis yang addinch reti duduk diam and aktif.








Music:
It came by surprise that this fragrance is more sweet and flowery than the rest since I depicted Music as the touch, strict one!! It reminds me of "Love" but in a much bolder way!! So uols janganlah feeling-feeling Music nie bau bunga-bungaan yang agak girly sebab kalau yang ittew uols kena ambil Love. I guess "Music" for me would be on a day where I feel most Independant!! Feeling-feeling Miss Indipendentlah kann? Oops!





Baby: Girlie and Sweet

You can guess...

Yang nie iols kurang berminat sikit sebab bau Baby sebijik macam... well... BabyPowder. Ala... Lebih kurang bau bedak Johnson & Johnson or bedak yang ada puff besar masa kecik-kecik bonda tercinta dok puk-puk kat punggung comel weols masa lepas mandi. But iols have to admit that Baby is the cutest scent ever...Just not my style. Actually bau dia not so much baby-powder but a revolutionized version of it!! It just smells fresh and clean. Did iols mention subtle as well?




G: for Gwen...

Well... This is my fave scents among the five! Bukanlah sebab iols feeling-feeling verangan nak jadik Gwen Stefani tapi sebab bau dia. You can SMELL THE tropics in it.. And I am from the tropics so this one hits close to heart!! Atau dengan kata yang lebih mudah uols akan bau kelapa yang cukup sweet dalam botol nie. Which reminds me of my fave J.Lo Glow. The 'G' line is suppose to be the head of the bunch... I would so wear this on sunny days!! =)




So kalau uols berminat nak try perfume nie bolehlah pergi kat mana-mana kaunter perfume untuk try. Pening nak pilih yang mana? Kalau uols jenis yang sopan santun jalan pon terkepot-kepot terkedek-kedek nak cover ayu, uols ambillah Love. Kalau yang sentiasa aktif feeling-feeling Sporty Spice, addinch suka bau yang kuat, nan ado pakai mekap or mekap lite-lite suki sajork maka iols sarankan Baby.



Kalau uols nie beach bunny macam Ash Mildner maka iols suggestkan uols ambil G. Sebab bau dia very the tropikal. Kalau yang feeling-feeling cute macam Gummy Bears uols bolehlah ambil Lil' Angel. Tapi kann susah-susah uols beli sajork lima-lima. Addinch perlu pening kepala. Kalau takut addinch habis uols bagi sajork kat iols. Birthday iols pon dah dekat nie. *Hint Hint*
Hiks!


Occaylah. Iols berangkat setia dulu. Chow Arrivederci!

Friday, May 15, 2009

Present For Mummykins

Uiks! Iols terlupa pulak nak selitkan entry nie. Nie sepatutnya iols publish selepas entry Mother's Day. Tapi uols pon tahu kann tahap kemalasan iols macamana kann? Entry Mother's Day pon iols terpaksa skip. So walaupon dah agak kelewatan iols gigihkan jugak diri nie untuk buat entry nie. Janji ada entry yerr tak? Daripada iols biarkan blog nie bersawang lagi teruk. Hiks!


Since iols berada di Singapore sehari sebelum Mother's Day maka iols decided untuk belikan present untuk Mummykins kat Singapore sajork. Actually iols pon nan ado idea nak belikan Mummykins hadiah apa so tengok sajorklah apa-apa yang sesuai.


Secara kebetulan you-know-who pon ada sekali dengan iols dan dia pon nak belikan present untuk bondanya so iols pon join sekakilah. Maka weols pon pusinglah dari Jurong East ke IMM. Namun semuanya hampa. Then iols ajak pergi Causeway Point malangnya result pon tetap maintain. (read: menghampakan) *Sigh*


Then entah macamana you-know-who boleh pulak suggestkan iols untuk belikan Mummykins perfume. Dia awal-awal lagi dah dapat barang sebab dia memang dah setkan dalam kepala nak beli apa. Iols pulak? Sebenarnya dengan penuh rasa malu dan tersipu-sipu iols nak buat pengakuan ikhlas. Sebenarnya iols addinch ingat langsung pasal Mother's Day. Boleh gittew? Merasalah jadik Malin Kundang kann? Tapi iols nak Malin Pink boleh? Oops!


Actually perfume favourite Mummykins memang susah nak carik. Sebabnya Sir Mugen pernah belikan Mummykins Guerlain. Iols addinch ingat nama perfume ittew tapi iols ingat botol dia warna hijau. Perfume ittew pulak Limited Edition. So Mummykins punyalah sayang jarang-jarang sajork dia akan gunakan perfume ittew. Biasanya kalau ada special function sajork baru Mummykins akan pakai.





Nak dijadikan cerita masa Mummykins nak naik kapal terbang, dia terlupa nak letak perfume ittew kat dalam luggage.Boleh pulak dia letak kat dalam handbag kann? So merasalah kena rampas kann dengan pegawai imegresen kann? Terus makan hati. Start dari hari ittew dia selalu cari perfume yang sama tapi nan ado.


Iols pernah cerita kisah nie kat you-know-who. So suddenly dia bukak balik cerita ittew. Dan dia jugaklah yang suggestkan supaya iols belikan Mummykins perfume nie.


Presenting...






Iols heart the gold colour box




Since you-know-who suggestkan iols beli 5th Avenue from Elizabeth Arden so iols ikut sajorklah. Frankly speaking iols memang sucks dalam bab memilih perfume yang pangkat mak-mak nie. (Read: strong scents) Campaklah Chanel No.5, Poison Dior, mahupon Tresor Lancome, confirm jawapan iols semuanya sama. Addinch sedap.


Tapi 5th Avenue nie baunya agak lembut sebab macam bau bedak. Senang cerita bau yang elegant lah. Tapi kalau ikut taste iols jangan haraplah iols nak suka kann? It's too lady-like even for Mummykins.



Tapi alhamdulillah Mummykins memang suka dengan perfume kali nie. Dia cakap nielah perfume yang dia cari. Rupa-rupanya zaman muda-muda waktu bercinta Daddykins pernah hadiahkan dia perfume nie. So ala-ala mengimbas kenangan silam. Boleh?


BTW thanks a lot to you-know-who for help me choose the perfect gift for Mummykins! I really owe you this time. Thanks again!




Tadaa! Dah bukak!





Dapat full size berserta miniature







Dapat Body Lotion sekali






Yang nie pulak ala-ala Shower Gel



Occaylah. Iols berangkat setia dulu. Chow Arrivederci!

Monday, March 2, 2009

M.A.C + Hello Kitty

Uiks! Iols addinch percaya! First they got Barbie then move to Fafi and now... HELLO KITTY??? Yes uols! M.A.C , dengan kolaborasi bersama Hello Kitty, is going to launch a limited edition collection in Singapore that's simply F.A.B.U.L.O.U.S~!


Hello Kitty "Mild"




Hello Kitty Mild is for the 'good' girl in you, all sweet and innocent. More to sweet, girly color in makeup that is not too bright & vibrant.










Hello Kitty "Wild"




And at the other end of the spectrum we got Hello Kitty Wild, for days when you're all naughty and on the prowl. Roar! Expect everything from Kitty-themed lipsticks to lip gloss, eye liner to blushes and more!






Iols addinch tahu bila koleksi nie akan dilancarkan di Malaysia tapi apa yang iols tahu koleksi nie akan dilancarkan di Singapore pada tanggal 6 March 2009 eksklusif di TANGS sahaja(Orchard dan VivoCity). Keji sangats kann?





Iols dah pon cek kat website M.A.C and personally iols heart this collection! Everyone say KAWAII! Iols sangat suka dengan semua barang yang dijual especially aksesori dari koleksi nie, which includes a very limited 35.5 cm tall M.A.C Hello Kitty Plush Doll and the M.A.C Hello Kitty Beaded Bracelet.














Occaylah. Iols berangkat setia dulu. Chow Arrivederci!

Friday, May 9, 2008

Berkabung

Uiks! Diam tak diam dah lebih sebulan blog iols nie berkabung ek? Dah ramai jugak yang suruh iols update blog iols nie tapi sayangnya keadaan tak mengizinkan. Macam-macam perkara yang berlaku sepanjang bulan lepas tapi most of it semuanya merangkumi perkara-perkara yang menyedihkan sajork. Sebab ittewlah iols mengambil keputusan untuk mengabungkan blog nie. Cheh! Mengabungkan katanya! Iols dah tak bersemangat untuk hidup secara normal apatah lagi semua yang berlaku betul-betul menyedarkan iols tentang realiti kehidupan sekaligus membuatkan iols menjadi lebih kuat dan tabah untuk mengharungi dugaan hidup. Iols sedar langit tak selalunya cerah namun jika gigih sinar harapan akan sentiasa menyinar. Iols ucapkan jutaan terima kasih yang tak terhingga atas semangat dan dorongan yang diberikan oleh my family especially Daddykins and Vegenazah. Not to forget to all my friends especially Teddytalez yang menolong iols secara tak langsung untuk membuatkan iols sedar dan bangkit dari segala masalah. I've decided to lead my life as per normal.




After all of the darkness and sadness soon comes happiness




I'm a survivor, I'm not gonna give up!




So iols akan tetap update blog nie sekerap mungkin mulai hari nie. Tapi iols akan menampilkan sedikit pembaharuan iaitu memperkenalkan mesin masa kepada iols. Ittew bermakna entry-entry iols selepas nie akan berkisarkan mengenai apa yang terjadi kepada iols sepanjang bulan lepas dan yang sebelumnya. Merasalah back to the future katanya. Heheks!





Jemput naik mesin masa iols. Jangan malu-malu




Tapi uols mesti tertanya-tanya kenapa blog iols dibiarkan sepi tanpa penjaga kann? Sampaikan ada beberapa pihak yang begitu bermurah hati nak tolong iols updatekan blog nie. Heheks! Boleh gittew? Siap beria-ia nak mintak username dengan password nie. Ko tak pengsan?

Sebab utama iols dah menjadi bersemangat untuk menulis semula kat blog nie sebab iols dah pun menjalani terapi pemulihan. In fact iols baru jerr balik dari menjalani terapi pemulihan. Penat uols nak pergi sesi terapi apa kejadah nie. Nasib baiklah tempat terapi ittew dekat. Kalau jauh harapanlah iols nak pergi kann? Jangan haraplah iols nak pergi baik duduk rumah layan tengok DVD lagi puas hati. Yer tak? Duit pon banyak gak habis untuk sesi terapi nie. Tapi apa nak buat dah terpaksa kann? Lagipon bukannya tiap-tiap hari betul tak?




Penat uols...




Ittew dia gambar iols sedang menjalani sesi terapi. Heheks! Mesti ada yang tengah menyumpah iols sekarang nie kann? Macam ada orang yang speku Mummykins mengandung lagi. Heheks! Lega uols dapat bershopping sepuas-puasnya kali nie. Mana taknya dengan status iols sebagai penganggur tak bertauliah nie bukan senang nak dapat shopping selalu macam dulu-dulu. Sekarang nie kempen inflasi sifar uols. Tapi shopping is really the best medicine to de-stress your life.

Alkisahnya iols nie baru sajork balik dari Jusco AEON Tebrau sebab hari nie merupakan J-Card Day. Haruslah nie merupakan antara aktiviti tahunan yang sentiasa ditunggu-tunggu yerr… Mana taknya dengan potongan harga up to 70% harus merembes air puki iols nak beli segala-galanya kann? Tapi bab diskaun jatuh tempat kedua sebab yang paling penting ialah dapat rebate cash voucher. Ittew yang iols paling tunggu-tunggu sebenarnya sebab rasalah dapat rewards dari Jusco sebagai regular customer kann? Atau dalam erti kata yang lebih mudah iols dah berubah menjadi true Singaporean sebab tahap kiasu iols yang menjadi semakin parah nie. Heheks! Harus pantang dengar ada jualan murah mahupon barang free yerr…

Since Vegenazah kerja tengah hari so weols decided keluar pagi-pagi untuk pergi J-Card Day nie. Almaklumlah nie first time Vegenazah pergi J-Card Day kat Jusco AEON Tebrau nie. Sebelum nie dia cuma pernah pergi kat Permas Jaya sajork. Ittew pon hanya sekali sajork. Sedih sangats kann? Iols pon dah set dalam kepala kaunter apa untuk diserbu kali nie. Biasanya iols tak beli baju kat Jusco sebab design dia mostly bukan taste iols. *Matilah ramai sentap kann?* So setiap kali J-Card Day kaunter mesti singgah iols ialah bahagian cikkap. Harus semua orang dah tahu favourite spot iols kann? Kalau iols hilang senang sajork nak carik. Pargi sajork bahagian cikkap harus jumpa iols kat sittew. Biasanya iols akan melekat kat kaunter Revlon, Christian Dior, Chanel & Estee Lauder.

Tapi spot paling favourite iols haruslah Revlon sebab biasanya akan ada jualan yang amat murah sekali. Kadang-kadang ittew sampai jual longgok katanya. Iols peduli apa janji harga semua bawah RM30.00. Harus borong semua yerr… Apatah lagi bronzer favourite iols yang limited edition hanya dijual di jualan murah sajork sebab Revlon dah tak produce lagi star product ittew. Keji kann dah tak keluar lagi? Harus nak suruh iols habiskan duit beli bronzer Guerlain kann? Tapi kali nie Revlon dah takde jualan longgok-harga-runtuh-walaupun-hakikatnya-semua-produk-yang-dah-tak-laku. So iols singgah pon sekejap sajork. Lagipon baru last week iols beli barang Revlon dengan Poket Doraemon. Kebetulan Poket Doraemon nak beli foundation baru, Panda Eyes pulak cari lipgloss baru. Harus Panda Eyes first time try Revlon yerr sebab sebelum nie dia hanya pakai lipgloss Dior Addict sajork. Pengsan kann?

Kaunter wajib kunjung kali nie ialah Christian Dior & Chanel sebab dua-dua brand baru keluar koleksi limited edition. Iols nie pulak pantang dengar limited edition mesti nak beli. Apatah lagi oleh Christian Dior sebab biasanya packaging dia memang chic sangats. Iols datang sajork kat kaunter Dior terus pengsan. Mana taknya koleksi limited edition dia sajork dah ada lebih 10 barang. Harus iols rambang mata nak pilih yerr… Ditambah pula palet warna yang disediakan more to bronze & gold. Pendek kata memang sesuai untuk kulit iols yang tan nie lah. Dari blusher, highlighter, illuminator, sampailah ke bronzer semua iols try. Cuma nail lacquer sajork yang iols tak try. Heheks! Harus semua bapak-bapak, pakcik-pakcik, atuk-atuk semua yang ada dekat sittew tengokkan sajork iols nie. Mesti diorang konfius melihat iols yang dah tersedia konfius nie ek? Hiks.






Dior yang terkenal dengan kotak metallic silver







Dah puas bermain palet warna kat Dior iols berhijrah pulak kat kaunter Chanel. Kali nie iols tak pening kepala sangats sebab iols cuma nak beli bronzer dia sajork. Iols memang suka sangat dengan bronzer Chanel nie sebab warna dia semuanya warm so iols tak pening nak pilih warna. Apatah lagi dengan kehadiran produk limited edition terbaru Chanel iaitu Moisturising Bronzer.




Bukan sekadar satu malah dua paper bag







Iols suka sangats dengan paper bag chumel nie






Paper bag besar ada nie sajork? Heheks!




Packaging Chanel yang amat sofistikated




Tadaa... Buka kotak keluar nie



Logo putih lipgloss dan logo emas bronzer



Biasanya bab paling iols suka bila beli cikkap nie sebab dapat free gifts. Ala… Setakat produk tester sajork tapi janji free harus iols sapu kann? The more the merrier katanya! Tapi Dior punya promoter kat Jusco Tebrau nie very the kedekut Haji Bakhil taik hidung masin. Iols mintak tester dia boleh cakap takde. Ko ingat aku baru hidup semalam? Tapi bila iols nak beli dua produk tetiba cakap kalau beli banyak dapat tester. Motif sangats kann? So kalau uols nak beli Dior iols sarankan uols beli sajork kat Parkson Holiday Plaza. Harus uols kaya dengan free gift yerr… Lagi satu tempat saranan iols ialah kat The Mall. Kebetulan promoter dia kat sana lelaki so harus iols boleh dapat macam-macam sebab promoter lelaki nie biasanya lebih pemurah. Hiks! Iols kalau beli harus boleh dapat lipgloss, perfume, shower gel malah foundation pon ada. Tapi kat Jusco Tebrau iols cuma dapat sample foundation. Dahlah warna tak match. Tapi nasib baik promoter Chanel bermurah hati bagi sample lebih walaupon dua-dua iols takkan pakai sebab foundation. Tapi kalau keseluruhannya iols lebih prefer Parkson baik dari segi servis mahupon free gifts. Sebab promoter Chanel kat Parkson siap mintak details iols. Bukan setakat dapat update produk baru malahan launching produk pon iols dapat invitation yerr… Iols suka iols suka. Tapi yang paling penting ada sorang promoter kat Parkson yang iols taste. Hiks!




Dapat foundation 3ml sajork?






Free gifts Chanel iols dapat foundation lagi





Chantek tak iols lepas cikkap?




Rasa-rasa iols dah cukup chantek iols beralih ke bahagian kasut pulak. Actually hati iols dah tertambat dengan sepasang dress shoes Bonia yang iols rasa chantek sangats. Tapi harga dia sebelum nie almost RM350. Tapi since sekarang dah diskaun harus iols sambar satu yerr… Sebenarnya kasut ittew Sir Mugen yang nak beli mula-mula. Tapi dia tak jadik beli sebab dia baru sambar loafer Raoul. Kebetulan pulak Vegenazah pon suka gaks kat kasut Bonia ittew so iols pon belilah sebab taste weols dalam bab kasut memang sepadan. Vegenazah nie memang pandai pilih outfit yang lebih outgrown dan nampak sofistikated. Iols pulak lebih kepada golongan muda yang lebih relax dan stylo. So dipendekkan cerita kami memang saling memerlukan diantara satu sama lain sebab style weols jelas berbeza.





Iols nampak macam adik kann? *Matilah sentap*



Musti berkobar-kobar nak tengok design dia kann?



Ittew dia... Comes with a dust bag katanya!





Nielah rupa kasut yang iols beli






Tak dapat Gucci, Bonia pon jadilah




Tapi uols semua mesti tertanya-tanya kenapa iols beli kasut nie kann? Sebab iols bukannya rajin pakai kasut kulit. Kerja pon pakai sneakers sajork. Sebab utama iols beli kasut nie ialah kerana warna tan yang amat chantek. Senang nak match dengan my bags & belts. Sebab kedua pula ialah kerana small details yang terdapat pada kasut tersebut. Lagipon warna kasut nie sama dengan kasut Salvatore Ferragamo iols yang Daddykins belikan dulu. Tapi sayang kasut ittew dah rosak.




Buckle yang membuatkan kasut tampak lebih mahal






Monogram yang chumel dan nampak unik kat tepi kasut







Logo Bonia yang nampak begitu royal cam Juicy Couture





Tapi kann benda yang paling penting dan nampak mahal pada kasut nie adalah sebab tapaknya. Mesti lepas nie ramai orang beratur nak cari pasal dengan iols.




Merasalah siapa kena sepak ada cop Bonia kat muka kann?









Iols pon ada minat dengan doctor bag & briefcase Bonia. Lawa gila tapi bila tengok price tag harus iols berhenti bernafas selama 10 saat. Harga beg ittew RM699 setiap satu sundels! Ko tak pengsan? Kalau beli dua dah RM1400. Biarpun dah diskaun tapi iols tetap tak mampu beli. Iols rasa dengan tag harga macam ittew memang tak berbaloi untuk dibeli tapi tak tahulah kalau ada hamba ALLAH S.W.T yang bermurah hati nak bagi iols pada 1 Jun nie kann? Oops!



Tak dapat dua-dua dapat satu pun jadilah. Iols memang suka dengan doctor bag sebab design dia yang unik. Kalau dulu iols suka sangat dengan doctor bag dari Aigner & Prada tapi tak mampu nak beli. Sekarang dah mampu berangan-angan pakai doctor bag Bonia walaupun masih tak mampu beli. Hiks. Warna dia dark brown dan cuma tinggal satu kat dalam wagon ittew. Sesiapa yang bermurah hati bolehlah cari kat wagon ittew. *Hint hint*



Tengah jalan-jalan iols nampak satu trench coat yang chantek kat Agenda. Keji kan Agenda nie baju dia semua chantek-chantek. Vest yang iols beli dulu pon dari Agenda jugak. Kenapalah takde brand Agenda for men or Agenda Homme ek? Kalau tak harus iols borong. Trench coat Agenda ittew comes with a matching coat, pants and skirt. Harus iols terjatuh hati kat padanan trench coat dan seluar dia yerr…



Sebab utama iols minat kat design dia sebab materialnya dari fabric tweed dan corak dia checkered. Harus sebijik macam rekaan Gucci musim nie yerr… Tapi iols tak jadik beli sebab malas nak try. Nanti mesti jadik macam kes tahun lepas bila ada cashier mempersoalkan kenapa iols beli vest cikki depan Mummykins yerr. Motif dia siap komen iols lelaki so takley pakai vest cikki? Sejak bila pulak Jusco ada hired fashion police mahupun stylist? Tapi iols nie kann jenis keras kepala & akan sedaya upaya dapatkan apa yang iols nak. So iols suruh Teddytalez simpankan untuk iols try. Bagus gaks kalau ada orang yang kita kenal nie ek?
Heheks! Matilah friends with benefits.


Tapi my value buy yang rasa berbaloi sangat bukanlah cikkap mahupon beg ataupun trench coat tapi benda kat bawah nie. Merasalah shoe wardrobe iols lepas nie penuh kann?





Pilih jangan tak pilih



Pengsan kann tengok? Beli setiap warna yang dijual katanya! Ala… Murah uols. Baru RM0.90 sepasang. Harus iols borong setiap warna yerr… Bolehlah iols match ikut warna baju lepas nie walaupon iols dinch pakai selipar kalau keluar. Heheks! Memang bargain sebab biasanya kalau kat luar harganya about RM2.00 sepasang. Tapi yang nie lagi murah ditambah pula dengan kelembutan yang amat sangat. Yes uols… Lembut dia ala selipar Roxy. Tapi iols percaya pakai tak sampai 20 kali akan menipis ataupon tercabut terus. Tapi iols peduli apa sebab harga dia murah. Kalau hilang kat Sunway Lagoon pon harus tak makan hati sebab mampu beli lagi 20 pasang. Kann Awan Roslee kann? Oops! *Matilamak statement carik gaduh kann?*


Happynya iols lepas shopping!






Yang penting iols ada voucher RM80




P/S: Semua yang berlaku ada hikmahnya