Thursday, May 15, 2008

Misi 1.6


"Adreanna, we'll meet at nine okay?" Arini Adreanna tersenyum kegembiraan. Panggilan telefon dari Iskandar memang amat ditunggu-tunggunya. Ipod Touch 32GB yang terletak di sudut mejanya dicapai. Adreanna bingkas bangun dari tempat duduknya dan terus keluar dari ofisnya. Jam di pergelangan tangan menunjukkan sudah jam 8 malam dan ini bermakna Adreanna tidak sempat untuk balik ke rumah untuk bersiap. Boot kereta dibuka dan Adreanna mengeluarkan beberapa shopping bag. " Nasib baik aku ada simpanan baju yang baru dibeli beberapa hari lepas" bisik hati kecil Adreanna. Adreanna turut mengeluarkan dua buah buku iaitu Style From A To Zoe: The Guide To All Things Glamour dan The Truth About Diamonds sebagai rujukan.



i-pod touch 32G- s$899


Adreanna terus meluru ke wash room berhampiran untuk menukar baju. Skinny suit dari Topman ditanggalkannya. Pakaiannya kini berganti dengan skinny jeans berona emas dari Fourskin dan heels Christian Louboutin kini berganti dengan sneakers Gucci. Adreanna tampil agak santai untuk malam itu. Untuk menambahkan edgier look to her outfit, Adreanna melapiskan vest berwana coklat yang sarat dengan pailettes silver ilham Kate Moss Loves Topshop.


Skinny Jacket from Topman



Vest Kate Moss Loves Topshop


Kini penampilannya sudah hampir sempurna. Solekannya kelihatan seakan tidak bermaya kerana sibuk berjumpa klien sepanjang hari. Adreanna lantas menyeluk tangannya ke dalam beg Louis Vuitton Neverfull GM lalu mengeluarkan beg mekapnya. Benefit Benetint kini sudah menghiasi pipi serta bibirnya. It gives just been kissed look to her lips. Adreanna sekadar mengoleskan lipgloss Dior Addict berona emas dari koleksi Golden Dior di bibir mungilnya. Sedar akan matanya yang kelihatan agak keletihan, Adreanna menyapu YSL Touche Eclat dan dibalas dengan highlighter Dior Bronze Luminizer juga dari koleksi Golden Dior. Kini Adreanna tersenyum puas kerana dia pasti penampilannya kini pasti mampu memikat Iskandar.





Louis Vuitton Nevefull GM - s$1080


YSL Touche Eclat - RM115





Benefit Benetint- RM129



Smart For Two berwarna perak itu terus meluncur laju ke arah restoran yang dijanjikan. Adreanna sedikit hairan apabila melihat keadaan restoran yang gelap itu. "Tak mungkin salah tempat. Tadi kan Iskandar janji untuk bertemu di restoran nie," bisik hati Deanna. "Wanginya U malam nie". Adreanna terperanjat mendengar suara itu. Rupa-rupanya Iskandar sedang berdiri di sebelahnya. Muka Adreanna sedikit merah menahan malu. Betulkah haruman Sheer by Stella McCartney yang dipakainya begitu kuat? Iskandar terus memimipin tangan Adreanna menuju ke pintu masuk restoran tersebut. Iskandar membukakan pintu sambil menunduk untuk menunjukkan sifat gentleman kepada Adreanna.




Sheer By Stella Mc Cartney




Sebaik sahaja Adreanna melangkahkan kaki ke dalam, seraya itu jugalah semua lampu menyala dengan sendirinya. Adreanna terpegun dengan hiasan di dalam restoran tersebut. Kelihatan palbagai jenis jambangan bunga dan belon-belon yang berwarna-warni menghiasi setiap sudut restoran itu. Cahaya dari Chandelier menyinari segenap ruang. "SURPRISE!!!"





Adreanna dapat melihat kelibat rakan-rakannya juga turut berada di situ. Rupa-rupanya majlis ini diadakan untuk meraikan hari ulang tahunnya yang ke-21. Adreanna betul-betul terlupa bahawa hari tersebut merupakan hari ulang tahunnya yang ke-21. "Happy birthday, gorgeous," ucapan pertama yang diterimanya adalah dari Iskandar. Kemudian diikuti oleh teman-teman baiknya iaitu Lydia Farisya, Sharifah Afira, Sharifah Syadiah Mambo, Hazwaniza dan Zaralisya.


"Untung kalau kau dapat teman lelaki macam dia," bisik Lydia. Adreanna hanya tersenyum. "Aku rasa Iskandar memang suka dekat kau, Deanna," balas Afira pula. "Babe, this is for you," Afira menghulurkan sebuah kotak berisi Montblanc Charm Bracelet. " Oh My God! This is so lovely! Thanks babe!," Adreanna tersenyum keriangan menerima pemberian dari Afira itu.


Sedang mereka rancak berbual, Iskandar hadir membawa semangkuk pencuci mulut dan diberikan kepada Adreanna. Brownie coklat dan ais krim merupakan pencuci mulut yang disediakan untuk malam tersebut. Sedang Adreanna menyuapkan ais krim ke dalam mulutnya, dia dapat merasakan sesuatu yang aneh. Dia dapat merasakan ada sesuatu objek yang aneh di dalam mulutnya. Deanna lantas mendapatkan napkin dan menekup ke mulutnya. Alangkah terkejutnya apabila Adreanna mendapati bahawa objek aneh yang keluar dari mulutnya itu ialah sebentuk cincin Mouboussin. Adreanna terkedu.



"Adreanna, will you be my girlfriend?" ayat itu keluar dari mulut Iskandar secara spontan. Adreanna amat terharu dengan tindakan Iskandar. Cincin yang tadinya di atas napkin kini sudah beralih tangan. Iskandar memegang lembut jari-jemari Adreanna untuk disarungkan cincin. Belum sempat Adreanna menjawab kembali tiba-tiba Adreanna terdengar namanya dipanggil seseorang. " Adreanna!"





Adreanna menoleh ke arah suara itu. Adreanna mendapati bahawa Zahid kini berdiri betul-betul di belakangnya. Perasaan Adreanna berbaur antara gembira dan sedih. Lidahnya kelu tidak mampu berkata apa. "Please Deanna...Don't...Don't accept his proposal." kedengaran suara Zahid tersekat-sekat. Adreanna sedikit tersentak mendengarkan kata-kata yang meluncur keluar dari mulut Zahid. Hadirin yang hadir juga kelihatan agak bingung dengan apa yang mereka dengar sebentar tadi. " Tapi Zahid...Kenapa?" balas Adreanna. Zahid hanya membatu. Diam membisu tanpa suara. "Kenapa Zahid? Kenapa Deanna tak boleh terima Is?", Adreanna masih mahukan kepastian. " Sebab... sebab..." suara Zahid masih tersekat-sekat. "Sebab apa Zahid?" Suara Adreanna sedikit meninggi.


" It's because I Love you, Adreanna," balas Zahid seraya merangkul tubuh Adreanna ke tubuhnya.


Kini yang kelihatan hanyalah dua susuk tubuh yang sedang bertukar ciuman...

4 comments:

add_asyraf said...

so that is ur wishlist...ko nak kaki ker tangan...ke nak dua dua...mintak tak hengat...ko ingat aku ape???snap snap jer dapat???aku x janji tapi bout zahid...we'll see...

arifeddy said...

isyk kenape laa adreanna tuh x mati tertelan cincin tuhh
senang sket xpyh nak bg charm bracelet montblanc!

Orient Riedel said...

ermmmm.cekik darah la pondan..tggu dato' beli body akaq baru u dapat present yg memahal tu ea...

add_asyraf said...

wakakaka...siap tukar entry katanye...ko hengat ko letak harge kiteorg nak bagi???terimalah kfc jer dari aku...huhu...