Monday, September 21, 2009

Pagi Raya Yang Membosankan





Uiks! Maka dengan nie iols mengisytiharkan bahawa sambutan Hari Raya Aidilfitri tahun nie adalah yang paling membosankan, addinch bermakna dan juga amat menyedihkan buat family iols.





Bayangkan hari pertama Aidilfitri weols sefamily addinch ke mana-mana occay! Lepas sajork sembahyang raya masing-masing melingkar depan TV sebab semalam weols dah beraya di rumah nenda. Merasalah bosan nak mamps kann?




Nasib baiklah Mummykins semangat nak menyediakan pelbagai juadah yang enak lagi lazat di pagi raya kann? Yang peliknya sepanjang hampir 20 tahun iols menetap di kawasan nie barulah iols tahu betapa ramainya umat Islam yang beraya di sini di pagi raya. Ramai jugak yang addicnh balik kampung yerr… Ataupon diorang dah nan ado kampong lagi? Ittew iols no comment.



Tapi yang lebih memeranjatkan sebab ada acara berbalas hidangan di pagi raya. Iols ingat kat kampung sajork tradisi nie masih wujud. Rupa-rupanya walaupon iols tinggal di kejiranan cina, masyarakat Melayunya tetap ramai occay!



Occaylah... Iols nak kemas baju sebab petang nanti nak balik kampung pulak. Tapi since ketiadaan Nenek Ranggi, weols addinch tahu nak stay rumah siapa pulak.



Khadam...angkat semua trunk & luggage iols!







Occaylah. Iols berangkat setia dulu. Chow Arrivederci!




No comments: