Thursday, May 21, 2009

Sumpahan Malin Kundang

Uiks! Tragedi Mr. Brown addinch berakhir di sittew sajork. Kalau ikutkan rasa marah, silap haribulan iols boleh transform jadik The Incredible Hulk.











Eh! Tersalah pulak.



Haa! Yang nie baru betul!


Dahlah intention iols baik nak tolong orang yang berada dalam kesusahan. Tapi hakikatnya iols pulak yang dilanda kesusahan. Actually kalau ikutkan hati masa kereta ittew berlalu pergi iols nak sajork jerit segala maki hamun yang terlintas di dalam kepala otak iols nie.


Tapi kann, ustaz iols pernah cakap kalau sesuatu bala datang menimpa kita jangan cepat melatah. Semua ittew dugaan daripada Allah S.W.T. So kalau sesuatu bala menimpa, jangan maki hamun. Semua ittew addinch baik. Lagipon semua ittew addinch membawa apa-apa erti. Daripada maki hamun baik kita mengucapkan syukur pada yang Esa.


Uols pernah dengar tak Orang Yang Teraniaya Doanya Akan Diangkat Ke Langit Dan Dimakbulkan?


So ustaz iols cakap daripada kita menyumpah seranah dan memaki hamun adalah lebih baik kita berdoa. Mudah-mudahan doa kita akan diangkat ke langit dan dimakbulkan.


Iols orang yang teraniaya kann sekarang? So daripada iols maki hamun dia baik iols berdoa kann?

"Ya Allah Ya Tuhanku. Sesungguhnya hambamu ini telah dianiaya. Kau permudahkanlah jalan hidupku ini supaya dapat menerima segalanya seadanya. Kau sumpahlah manusia yang keji itu supaya menjadi handphone Vertu untukku."

Uols pernah tengok cerita lama-lama tak? Ala... Stok-stok skrin hitam putih. Kann biasanya ada babak sumpahan kann? Maka iols sumpah orang keji ittew supaya jadi handphone Vertu. Apa kelas sumpah jadi batu. Addinch praktikal langsung. *Oops! Matilamak statement kann? Larikkk!!!!!!!!!*

Occaylah. Iols berangkat setia dulu. Chow Arrivederci!

3 comments:

Hilman Heall Zainal said...

wahh....
maybe i ols sumpah jd kereta bentley,

Shopaholic Mama said...

lucky just bawak lari yr phone je, kalau bawak you lari sekali, camne??

KaNdRyXx gLaMaZoNs said...

UiKs!
iMaN...
HaAh eK...
iOLs aDdiNcH TeRfiKiR PuLaK KaNN?

MaMa aNn,
KaLaU DiA BaWa iOLs LaRiK SeKaLi iOLs TeRuS CaPai SaRi FeELiNg-FeELiNg CeRiTa HiNdUsTaN.
*TeTaP KoNsEp KeNa CuLiK & KaWeN LaRi KaNn? OoPs!*