Friday, July 25, 2008

Don't Ask Me... Surprise Me!

Uiks! Hari nie iols bersiaran langsung dari Singapura. Ceh! Propah sangats kann? Actually entry iols nie pasal birthday celebration iols kat Singapura. Kalau hari ittew iols dah dilenjan dan dikenakan sepenuhnya oleh ahli D.Valicious tetapi kali nie semua ittew dinch wujud uols! Oops! Matilah celebrate banyak kali katanya! Uols ingat uols Paris Hilton feeling-feeling nak celebrate birthday sampai tujuh kali kat tujuh venue yang berasingan? Verangans sangats occay! But since this is my blog so iols can post whatever iols wants, whenever iols wants and wherever iols wants. Lagipon at least uols ada sumber hiburan untuk dibaca. Dinchlah nanti ada yang bising iols dinch update blog.



Motif nak tiru iols celebrate birthday banyak kali?




Since masa birthday iols Yagami Raito tengah school holiday so dia dinch bermasalah untuk keluar dengan iols. Setakat apply off day kat tempat kerja dia pon bukannya susah sangats. So pada hari yang dijanjikan we met at Wisma Atria.



Sebenarnya iols nak ajak Yagami Raito pergi zoo tapi macam malas pulak. Maybe next time iols akan ajak dia pergi zoo. Lepas jalan-jalan ala kadar kat Wisma Atria weols singgah kat Far East Plaza untuk lunch. Masa tengah makan Yagami Raito cakap dia ada a big surprise untuk iols lepas nie. Iols pon apa lagi terus tersenyum sampai ke telinga. Almaklumlah iols nie memang pantang bila dengar bab-bab surprise nie. Heheks! Yagami Raito cakap iols akan suka dengan apa yang bakal dia buat hari nie. What iols like about this guy is he never failed to impress me. Hiks!



Untuk pergi ke tempat yang dirahsiakan, weols kena lalu subway. Iols paling benci lalu kat subway nie sebab selalu sangats salah jalan. Ditambah pulak dengan segala papan tanda yang bersimpang siur dinch membantu occay! Tapi masa iols lalu kat subway ittew, iols ternampak sesuatu yang menarik.


Masa kat subway iols nampak nie.



Dinch cukup white board, dinding pon jadi occay!



Uols nampak tak mana dots nya? Coz iols can't see any dots here!




Iols dinch tahu pulak yang sudoku nie memerlukan perkataan jugak. Oops!



Warga Singapura memang pandai menjaga kebersihan occay! Matilanak carut kann? Oops!



Actually iols memang minat sangat dengan idea yang kretif dan enovatif yang cuba ditonjolkan. Tapi sayangnya disebabkan mereka yang dinch bertanggungjawab, terus hilang keunikan yang cuba ditonjolkan. Malah dah macam sarang penagih kalau sekali tengok. But at least kita tahu yang Singapore nie memang bersih dan rakyatnya begitu bertanggungjawab. Kann? Oops!


Uols tahu apa surprise yang ditunggu-tunggu? Yagami Raito bawak iols ke Singapore Fendi 10+ Exhibition sundels! Yes! Fendi uols! Since dia ada kenal dengan orang kat Fendi so dia dapat tahu yang Fendi akan buat pameran sempena ulangtahun ke-10 Fendi Baguette. Untuk sesiapa yang dinch tahu macamana rupa Fendi Baguette sila lihat di bawah nie.



The most iconic bag from Fendi - The Baguette



Pameran ittew diadakan di Isetan Scotts. Sampai sajork kat Isetan Scotts iols terus terkesima. Iols terpegun melihat keseluruhan bangunan ittew telah diwarnakan dan dihiasi dengan trademark Fendi in candy colours. Dari tembok hinggalah ke escalator penuh dengan perkataan Fendi. Masuk sajork ke dalam iols terus feeling-feeling Hansel & Gretel masuk ke dalam Candy Shop. Mana taknya uols, Fendi Baguette penuh tersusun occay!



Poster besar yang tergantung diantara dua escalator ke Scotts



Yang nie pulak kat escalator






Sempat snap ketika escalator sedang bergerak




Comel sangats kann?







Nie pulak tembok kat Isetan Scotts




Lagi satu tembok





Ittew baru tengok di luar. Makan hati sangats kann? Belom lagi melangkahkan kaki ke dalam. Iols sangats teruja untuk masuk ke dalam. Bila iols masuk iols terus pengsan. Eh! Dinch boleh pengsan nanti rugi dinch dapat tengok bag Fendi. Hiks! Sekali iols masuk, terus teruja dan terdiam seribu bahasa...



Dalam booth ittew diletakkan segala Fendi Baguette




Iols tetap setia dengan my Spy Bag. Oops! Matilamak verangans kann?




Let's forget about Spy bag for a moment because we're talking about the most iconic IT bag here. Untuk uols yang dinch tahu, Fendi Baguette merupakan the first IT bag from a designer brand. Secara automatiknya Fendi Baguette jauh lebih ikonik dari Fendi Spy bag mahupon Chef bag. Dan yang lebih menariknya sebab iols dinch sekadar dapat melihat sajork malahan iols dapat membelek setiap beguette yang terdapat di sittew. Walaupon nie bukannya pertama kali iols membelek Baguette sebab iols dah puas membelek Baguette milik Swarovski Crystal's mom. Cuma pakai pergi LQ sajork iols dinch merasa lagi. Dinch gittew Swarovski Crystal? Hiks! Matilamak dragoon katanya! Tapi berbanding pengalaman iols try Baguette milik Swarovski Crystal's mom, kali nie lebih special sebab semua Baguette yang dipamerkan adalah limited edition dan dinch untuk dijual. Kesemua Baguette yang dipamerkan are designed by famous artists and celebrities from around Asia.





Yang ada pic burung nie karya Raman Hui




Colourful, Memories, Young girl sangats kann? Mana entah young girl dia... By Chen Ke






Dinch sangka iols dijadikan muse untuk design nie kan? Hiks! Yang nie special sikit sebab lukisan ittew dibuat sepenuhnya dengan menggunakan cikkap. Dari eyeliner, eyeshadow, Lipstik dan pelbagai cikkap lagilah.




Yang nie pulak dari Carina Lau


Tapi ada jugak design-design yang begitu brilliant! Iols cukup tetarik dengan design-design di bawah nie.



The Emotion by Hathairat Charoenchaichana






Bukak sajork emotion dia terus bertukar occay!





This one's totally wicked! Siap ada pearl and spiders!




This one is my favourite! The “green” piece by Singapore actress, Fann Wong. Fann Wong menyokong kempen go green dengan meletakkan be@rbrick warna hijau di dalam Baguette putih yang ditaburi bunga. Not a practical bag but who care?


Nasib baiklah dia dinch display last season's oversized Maxi Baguette in Tan. Kalau ada harus iols paksa Yagami raito belikan untuk iols. Merasalah gaji dia setengah tahun habis untuk beli satu beg sajork kann? Kalau terpaksa mengangkang dan menadah sepanjang bulan pon iols sanggup asalkan dapat Maxi Baguette ittew. Oops! Matilamak verangans!




Dinch dapat Tan, yang nie pon jadilah. Heheks!



Sempena ulangtahun Fendi Baguette yang ke-10, Fendi telah melancarkan koleksi Baguette yang diberi nafas baru. Koleksi nie hadir dalam 10 warna yang eye-catching. Tapi yang lebih special apabila dilancarkan di Malaysia, warna purple diperkenalkan khas untuk rakyat Malaysia. Melerts sangats kann jadi rakyat Malaysia?


Warna purple nan ado dalam gambar





Entry iols terpaksa dihentikan di sini sajork sebab dah penat nak menaip dan upload gambar. Nantikan sambungannya di entry yang seterusnya occay!



Occaylah. Iols berangkat setia dulu. Chow Arrivederci!



No comments: