Sunday, August 3, 2008

5 Jingga

Uiks! Hari nie tiba-tiba sajork iols tergerak hati nak buat review untuk TV series pulak. Kalau selama nie iols dinch peduli nak meluahkan segala komen tapi kali nie iols nak try berubah angin pulak. Lagipon dinch salah kann kalau kita mencuba sesuatu yang baru?



Uols pernah tengok tak cerita 5 Jingga kat channel 8TV? 5 Jingga nie merupakan drama bersiri terbaru yang disiarkan di channel 8TV pada setiap Selasa jam 9:30p.m. Iols dapat tahu pasal TV series nie pon thru blog si Teddytalez. Teddytalez beria-ia sangats promote siri nie kat blognya. Berdasarkan review macam best sebab kelakar katanya.



So iols pon trylah tengok sebab seperti yang sedia maklum Teddytalez nie kann pakar penambah Ajinomoto. Harus Teddytalez menambah pelbagai perisa tambahan kann? So untuk membuktikan tanggapan iols salah, iols pon cuba meluangkan sedikit masa untuk menonton siri nie. Sumber rujukan iols dinch lain dan dinch bukan haruslah http://www.8tv.com.my/. Tapi sebelum uols semua teruskan membaca better uols klik dulu di sini untuk baca review dari Teddytalez. Hurm... Baik tak iols? Sempat promote blog Teddytalez nie.




Tengok poster iklan makan hati... Macam siri dari Indonesia



Cerita nie mengisahkan tentang Nik yang baru berpindah sekolah. Sekolah tersebut amat terkenal dengan cheer team diorang. Malangnya perebutan kuasa telah berlaku diantara ahli-ahli cheerleader tersebut. (Syed Syafiq anyone?) Setelah ketiadaan coach untuk mengajar cheer team mereka, perebutan kuasa telah berlaku diantara cheerleader, Zal & cheerleader wannabe, Melly.


Secara kebetulan pulak, Zal & temannya, Jed diberikan tugas oleh cikgu mereka untuk membawa Nik meronda sekitar sekolah. Sambil meronda, diorang pon introducelah cheer team diorang kat Nik. Di sinilah segala salah faham bermula.


Zal : Kau sebelum nie cheerleader ke?

Nik :Takdelah...aku ni rupa anak orang kaya manja ke?

Zal :Maksud kau?

Nik :Tengoklah diorang semua nie. Seorang-seorang rupa sport brat. Anak manja...Bimbo. Tahu hidup mewah sajork.



Oops! Sentap tak uols kalau tiba-tiba ada orang carut cheer team uols? Haruslah uols sentap yang amats kann? Apatah lagi orang yang kutuk ittew adalah student baru sekolah uols. Tapi actually Nik nie seorang yang amat lurus dan baik. Bila tersedar akan kesilapannya, dia cuba untuk meminta maaf. Tapi sayangnya, nasib dinch menyebelahi diri Nik apabila Liana pula dinch berpuas hati dengan Nik.



So secara dinch langsung Nik sudah ada 3 musuh pada hari pertama persekolahannya. Liana mula membenci Nik apabila Nik bercanggah pendapat dan enggan mengikut kata-katanya. Ditambah pulak Liana ingat yang Nik nie cuba nak flirt dengan boyfiendnya. Motif nak orang ikut kata-kata uols? Queen of Raniakah uols? So bila rasa tercabar, Liana mula mencari pasal dengan Nik. Part nie adalah part yang iols rasa nak pecah perut dengan kebodohan cerita nie.



Bayangkan bila dinch tahan dengan perbuatan Liana, Nik terus bangun dari tempat duduknya. Dengan penuh konfidennya di depan semua pelajar dan cikgu, Nik terus feeling-feeling diva dan terus menyanyi.


" Apa silapku... Apa salahku..."


Untuk menambahkan perisa dan kesedapan, tiba-tiba orang di belakang Nik pon feeling-feeling diva nak nyanyi jugak dan pada masa yang sama attack balik statement si Nik.



" Dia nak jadi popular... Dia nak jadi popular..."



Haa! Mesti best kann bila semua student feeling-feeling diva dan masing-masing nak buat free show? Nik terus keluar dan terus feeling-feeling High School Musical. Tapi seluruh sekolah dah mula membenci Nik. So kalau uols nampak tiba-tiba ada satu group dari kelas sebelah menari dengan Nik jangan pulak speku ittew geng baru Nik. Sebaliknya diorang semua anti dengan Nik sebab statement kekwat dia.


So ittew bermakna Teddytalez nie lebih lumpy dari iols kann? Sebab dia dinch dapat bezakan antara kawan dan musuh. Matilah selama nie dia sekadar act pandai sajork tetapi sebenarnya lebih lumpy dari iols. Patutlah dulu baik sangats dengan Purple Bubble. Rupanya sekepala. *Oops! Matilamak statement serang balas. Bersedia untuk lari berganti-ganti ke Morocco! Lariiiiiiikkkkkkkkkkkkkkkk!!!!!!!!!!*



Eh? Perampas Bersiri pon jadik extra dalam cerita nie? Choi sangats occay!



Merasalah first day sekolah dah kena pulau dengan semua orang kann?



So overall iols rasa cerita nie amatlah bosan occay. Tak berbaloi iols termangu depan komputer untuk tunggu dia upload. Secara dinch langsung berjaya membuktikan bahawa ability Teddytalez dalam bab menambah perisa dinch dapat disangkal lagi occay! Oops!


Banyak jugak aspek yang membuatkan iols sangats dinch berpuas hati dengan cerita nie. Sebab utamanya ialah watak Nik. Seharusnya watak nie diberikan kepada orang yang lebih cantik dan presentable sebab dia merupakan watak utama cerita nie. Bukan muka budak kampung. Bakat lakonan pon dinch seberapa. But at least masih boleh dimaafkan sebab dia pelakon baru.


Paling dinch tahan dengan watak Melly yang dilakonkan oleh Shasha Bashir. Lakonan dia kaku occay! Rasanya Swarovski Crystal berlakon lagi melerts. Lepas ittew pitch suara nak feeling-feeling ala-ala Mariah Carey. Harus uols akan sakit telinga bila tiba part dia berdialog occay. Dia bukannya bercakap tapi menjerit. Muka dia pon dinch layak untuk bawak watak student 17 tahun. Harus nampak macam orang yang memang failed form 5 selama 8 tahun berturut-turut. Hiks!


Watak Andi juga harus dilakonkan oleh orang lain sebab wataknya dinch mantap langsung. Berlakon macam kayu balak keras nak mampos. Lagi satu paling iols migraine bila tiba part battle dance. Tolonglah ambil orang yang boleh menari dengan baik dan cekap. Kalau sekadar nak mengharapkan teknik kamera baik lupakan sajork.


Sampai sekarang iols masih lagi dinch percaya yang iols dah habiskan masa untuk menonton cerita nie. Rasanya baik uols buat benda lain yang lebih berfaedah dari menonton cerita nie. Memang buang masa. Untuk uols yang feeling-feeling nak popular dan perasan diva, uols bolehlah start hafal lirik lagu Popular nie. Jangan nanti main tukar lirik ikut sedap hati sajork. Oops! Matilamak dinch tahu siapa yang suka tukar lirik. Tapi ada 2-3 baris lirik yang iols dinch dapat tangkap. Pandai-pandai uols lah cari sendiri occay! Kalau malas sangats uols klik sajork kat sini.



Apa silapku

Apa salahku?

(Dia nak jadi popular)
(Dia nak jadi popular)


Hari ini untukku
Aku tersalah langkah
Terlepas cakapku
Kini semua


Oh apa salahku...
Salahku...
Apa salahku...


Salahkah kubisa untuk diterima
Bilakah kubisa


Tak minta...
Tak minta popular
Hanya ingin berteman mengenali saja


Dia nak jadi popular
Dia nak jadi popular


Dia...mimpi...
Mimpi nak jadi popular
Dia...mimpi...
Mimpi disukai ramai


Dia...bukan...
Dia bukan, bukan teman kami
Dia...bukan...
Dia bukan, bukan teman kami


Ooh...
Tak minta...
Tak minta popular


Hanya ingin teman mengenali saja
Hanya ingin berteman mengenali...
Teman


Occaylah. Iols berangkat setia dulu. Chow Arrivederci!

3 comments:

add_asyraf said...

motip???

Boyz said...

x suke melly!!! (shasha..)...geli sangat!

KaNdRyXx gLaMaZoNs said...

UiKs!
HeLLo...
GeLi? JiJiK oCcAy!
NaK MuNtAh TeNgOk diA.
DaSaR BuDaK Tak PaSs sPm 18 KaLi.