Monday, August 4, 2008

Ogos Datang Lagi

Uiks! Entry iols kali nie dinch ditapis oleh mana-mana pihak. Oleh ittew bagi mereka yang berumur di bawah 18 dan yang sama waktu dengannya dinch digalakkan untuk meneruskan membaca blog nie. Shoo...Shoo... Pergi main jauh-jauh. Jika uols tetap berkeras, iols dinch akan bertanggungjawab dengan apa-apa risiko yang bakal ditanggung. Segala kesulitan yang berlaku amatlah dikesali.

Hurm...Bulan Ogos datang lagi. Diam tak diam sekejap sajork bulan Ogos dah menjengah kann? Perasan macam baru semalam sajork celebrate new year for 2008. Tahu-tahu dah nak hujung tahun dah. Dinch lama lagi Ramadhan Al-Mubarak akan mejelang diikuti oleh Syawal. Lepas ittew feeling-feeling sambut Krismas. Tahu-tahu dah masuk tahun baru. Sigh...


Isk. Entry iols hari nie bukan nak membebel pasal masa yang begitu cepat berlalu tapi ittew sekadar mukadimah sajork. Oops! Matilamak mukadimah begittew panjang dan tersasar jauh dari topik yang ingin dikongsikan. Hiks! Actually antara banyak-banyak bulan yang iols kurang gemar sepanjang tahun ialah bulan Jun dan bulan Ogos. Nak tahu kenapa? Sebab kedua-dua bulan nielah yang banyak buat iols pening kepala occay! Bukan sebab iols migraine mahupon datang bulan (Oops! Matilah topik bulan terus keluar datang bulan) tapi sebab lain. Sebelum iols membebel lebih panjang dan lebih lanjut, iols ada sedikit info untuk dikongsikan bersama.


Berdasarkan kajian yang telah iols jalankan, iols mendapati bahawa masyarakat Malaysia kurang menitikberatkan mengenai seks secara selamat. Dan kebanyakan mereka yang melakukan seks secara tidak selamat nie adalah tanpa perlindungan atau lebih dikenali tanpa kondom mahupun pil perancang. Nak tahu kenapa iols cakap macam nie? Apa yang lebih menggerunkan, kadar seks secara tidak selamat nie naik secara mendadak sekitar bulan Jun dan Ogos. Perkara nie terjadi mungkin disebabkan oleh perasaan ghairah yang tidak dapat dibendung pada kedua-dua bulan ( Motif? Bulan mengawankah? ), ketidakmampuan untuk membeli kondom mahupon pil perancang kerana kegawatan ekonomi, kadar kenaikan minyak ataupon kerana mereka sememangnya kedekut untuk mengeluarkan belanja untuk extra protection. Hiks!





Oops! Matilamak recycle kondom katanya!



Isk. Susahnya nak bukak kondom nie! *Matilamak kalau ittew saiz dia*


Uols nak tahu kenapa iols cakap kadar seks meningkat sekitar bulan Jun dan Ogos? Sebab di kedua-dua bulan nielah ramai orang yang iols kenal lahir. Oops! Matilamak intro ala-ala profesor. Tapi hasilnya nan ado. Kalau uols semua dinch percaya sila lihat list di bawah:




Jun


1. Kandryxx

2. Freezi dE Greb

3. Punk'd

4. Element

5. Greenish

6. Alchemist Bear

7. Prashanth Menon








Ogos



1. Vegenazah

2. Poket Doraemon

3. Adiyon

4. Perampas Bersiri

5. Yagami Raito

6. Pinkgirl

7. Momok Anah







Iols pening sebab rasanya bulan Jun dan Ogoslah iols paling banyak habis duit untuk beli hadiah birthday. Pulak iteew semua yang sambut birthday pada kedua-dua bulan masing-masing high maintainance. Dinch nak hadiah yang murah-murah. Masing-masing nak yang mahal sajork. *Terus pengsan*

So dikesempatan nie iols nak wish Happy Birthday buat mereka yang dalam list di atas. Semoga dipanjangkan umur (dan semua yang dinch panjang. Matilamak kena carut lepas nie! ) dan dimurahkan rezeki.





Happy Birthday Uols!

Occaylah. Iols berangkat setia dulu! Chow Arrivederci!

1 comment:

Unknown said...

hey..mane present-ku!!!