Saturday, August 16, 2008

Jawapan Exercise Otak

Uiks! So uols dah dapat belum jawapan untuk teka-teki yang iols bagi? So far rasanya baru 3 orang yang cuba meneka. Tapi sayangnya semua jawapan yang diberikan dinch tepat. Ada yang speku iols akan mengerjakan umrah (Alhamdulillah kalau dapat melaksanakan secepat mungkin...InsyaAllah kalau ada rezeki lebih. Uols doakanlah yer... ) Ada jugak yang speku pasal kurma. Alamklumlah negara Arab nie kann famous dengan kurmanya. Tapi iols dinch perlu yerr sampai ke Arab untuk dapatkan kurma. Kitakan dah ada yang setanding....Yusoff Tahiyooooobbbb... Hiks!








Cuba tengok betul-betul peta di atas













Dah nampak apa persamaannya dengan yang nie?







Hurm... So uols dah dapat teka jawapannya ke belum? Kalau belum iols dengan penuh segan dan tersipu-sipu malu ingin mengumumkan yang iols dah dapat tawaran kerja di...





DUBAI


Yes uols! Uols semua dinch perlu membetulkan monitor pc uols. Uols dinch perlu tukar cermin mata baru sebab apa yang iols baca sememangnya betul. Yes uols! Iols dapat kerja kat Dubai! Berkat doa Daddykins & Mummykins serta my family members yang lain akhirnya iols dapat jugak tawaran kerja. Amin... Iols bersyukur sangats dengan tawaran yang datang.







Dubai... Tunggu kehadiran Kandryxx untuk mencemar duli di sana!




Hurm... Harus iols dinch pandang bekerja di Malaysia kann? Keji sangats. Kalau dulu iols bekerja di Singapore, Kali nie iols feeling-feeling nak bekerja di Dubai pulak. Hiks! Merasalah feeling-feeling foreigner sajork kann? Heheks! Actually bukannya iols dinch nak bekerja di Malaysia tapi peluang pekerjaan di Malaysia amatlah terhad. Apatah lagi dengan kenyataan bahawa nama iols lengkap dengan BIN. Harus susah kann nak dapat? Bila ask about vacancies, jawapan tetap standard. "Sorry... Female only", "Sorry, we only need Chinese", "Sorry... Chinese guys only" dan pelbagai sorry lagilah. Motif Chinese sajork yang mendapat peluang pekerjaan? Bukankah Malaysia ialah negara yang mempunyai masyarakat majmuk dan berbilang bangsa? Tapi bila bab nie harus semua memandang pada warna kulit kann? Keji sangats. So iols terpaksalah redha dengan suratan yang telah ditakdirkan untuk iols. Janji dapat kerja kann?







Sebenarnya berita iols dapat offer bekerja di Dubai bukanlah berita baru. Sebab iols dah beritahu 2 orang pasal berita nie. Sorry uols... Bukan iols dinch mahu inform semua tapi benda belum jadi kann? Dinch mahulah kecoh-kecoh. Nanti kalau dinch jadi malu sajork kann? So 2 orang yang iols beritahu ittew dianggap bertuahlah sebab iols memang percaya dengan uols.


Hurm... Actually Daddykins ada kenalan dari Dubai. Ala-ala business partner kott... Kalau tak pon mesti client tetap dia. Iols pon kurang pasti sangats. Apa yang iols pasti orang tersebut begittew berhati mulia sebab dia terus offer iols untuk bekerja di Dubai once dia dapat tahu bahawa sekarang nie iols tengah jadi penanam anggur yang begittew berjaya.

Kenalan Daddykins nie sebenarnyai mempunya rangkaian hotel sendiri di Malaysia, Dubai dan Madinah. Ala-ala Conrad Hiltonlah kaedahnya kann? Hiks! So dia offer iols untuk bekerja di luar negara sebab dia tengok iols dah berpengalaman dalam bidang customer service. Lagipon dia nak iols tengok dunia luar dan belajar tentang adat dan cara orang luar bekerja.


So dia pon bagilah iols pilih samada iols nak bekerja di Dubai ataupon Madinah. Madinah? Oops! Harus iols feeling-feeling berlakon cerita Cinta Madinah sekejap. Oops!


Kalau diikutkan iols lagi prefer untuk bekerja di Dubai. Tapi bila difikir-fikirkan, kalau iols bekerja di Dubai mesti terus pengsan. Mana taknya, sah-sahlah Dubai merupakan syurga membeli-belah. Apatah lagi untuk orang yang shoppaholic macam iols nie. Harus hutang keliling pinggang sajork kann? Dahlah kos sara hidup di Dubai begittew tinggi. Tapi at least iols telah disediakan penempatan percuma di sana. Harus untung kann?


Tapi Mummykins pulak beria-ia suruh iols ambil dekat Madinah sebab iols boleh kerjakan umrah sekali. Lagipon kalau Daddykins dan Mummykins pergi umrah bolehlah jengok iols sekali kann? Motif sangats kann? Feeling-feeling uols pergi umrah every year kah?








Iols terus berubah wajah bila sampai di Madinah.

Isk. So sampai sekarang iols masih buntu untuk memilih yang mana satu. Tapi yang lagi penting, iols pening memikirkan samada iols akan boleh survive tak di kedua-dua tempat? Kalau Dubai iols bimbang akan gila bershopping kat sana walaupon gaji iols dinch seberapa. Kalau Madinah pulak it's too Islamic for me. Don't get me wrong, iols just sedar akan kelemahan iols. Harus iols berserban segala kann?

Hurm... So right now iols kena fikir masak-masak dengan keputusan yang akan iols buat. Decision, decision...

Occaylah. Iols berangkat setia dulu. Chow Arrivederci!

P/S : Doakan kejayaan iols occay!

7 comments:

Hilman Heall Zainal said...

SENTAP !

aiyoo u ols, habes la keje kat negara arab,
besar nyer,
x muat nanti,
i mean ur rumah dgn brg yg u shooping if kat dubai.
n masjid nabawi di madinah yg sangat penuh ittuew,

2-2 best u ols,
hmmmm....
but i vote for dubai,
coz madinah,
u ols x besedia lg,
hikss

Beaks of Hen and Parrot said...

bitch...DUBAI...
that is like my dream place since forever...
motif ko yg g dulu...
xpe2 g cepat2 boleh aku menjengah...
n bleh tumpang umah ko klu nk keje kat sane...
dpt save budget kan...
hehe...
btw, i envy u for that...
seriously...

TiaraAlee said...

kandryxx..
congratulation sgt2!!
mak bangga nok ko dh imigrasi ke oversea mencari pengalaman..
kalau mak la..mak bersyukur sgt dpt rejeki 2..
nok..harus ko kna tlg meks cari peluang ada x vacancies interior designer kat sana..boleh ek..!!

Orient Riedel said...

wah meletop mak hayam..lepas ni xde la pompuan chanteq lagi kat m'sia ni...sume nak pegi oversea.....sedey kakaq

opai said...

wahhhhhhhhhhhhhhhh...
bestnya, working in Dubai....
Balik harus aku pau ko nanti shopping di tmpt diva-diva bershopping, huhuhu!
anyway, congratz and good luck with the job....and ulos tak harus lupakan weols yg cantik-cantik kat sini....
tapi bila berangkatnya?

add_asyraf said...

asal aku x tau...kecik ati...

Beaks of Hen and Parrot said...

MALATOOPPPPPPPPPPPP....

bestnya nak kerja kat arab continent..situ lubuk rezeki ok..boleh shopping selalu. wah nanti boleh aku kirim barang dari sana, beg2 designers ke (verangan jah)..tapi aku agree jah ngan si heall tuh, uols tak ready for madinah. kalau i, i nak DUBAI~

habislah ko parrot, hen tak tolong...si fatamorgana tuh pon nak jadi ID kat sana jugak..boleh?harus bercakaran kan..